nedjelja, 28. svibnja 2017.

MEDICINSKA SESTRA SVE ŠOKIRALA - OVDJE SU ME TRETIRALI LOŠE, U NJEMAČKOJ ME TRETIRAJU KAO ČOVJEKA


Danijela Trajković, medicinska je sestra iz Niša. Ona je nedavno otišla iz Srbije u Njemačku da radi, tačnije u grad Rostok. Otišla je zajedno sa nekoliko svojih kolega, te tamo radio na odjelu kardiohirurgije, Univerzitetke klinike.


Nije nikada ima ugovor na neodređenno, uvijek strepila kada će ostati bez posla, a ima dvije kćerke koje mora školovati, sa nekih 300 eura mjesečne plate.

Učenje njemačkog jezika za mene je bio zaista veliki izazov, ali uspjela sam ga naučti i ne mogu vam opisati koliko sam zadovoljna svojim novim poslom, ističe Danijela.

ODmah su me prihvatili, a čak su angažovali jednu gospođu da nam pokaže grad, kako bi smo se lakše snašli i naravno upoznali sa njihovom kulturom. Gospođa nam je objasnila kako ćemo se snaći i kada je prevoz u pitanju, imali smo baš nevjerovatan doček na novo radno mjesto, u našem sasvim novom domu.


U Srbiji sam rsdila posao, za koji su trebale najmanje 4 osobe, kako bi to sve završile (vađenje krvi, papirologija, previjanje, terapije, transfuzije, njega), radila sam apsolutno sve za nekih 300 eura plate, a sada kao da sam u nekom sasvim drugom univerzumu. Svako ima svoj zadatk, i niko se ne miješa u tuđi posao.

Sve je na dugme, točkiće, vrata se sama otvaraju, ne moram da ih teglim – objasnila je ona i dodala da se u Srbiji osjećala kao potrošni materijal, tretirali su me kao zadnju rupu na svirali, dok se ovde u Njemačkoj osjeća kao čovjek.


Kako kaže, trenutna plata joj je oko 2.000 eura bruto, ali će nakon položenog ispita biti još veća.

– Živim sa kolegicom iz Srbije i stan nas zajedno sa svim troškovima košta po 260 evra mjesečno.

Sad mi je jedina želja još da djecu dovedem ovde i završila sam posao – govori Danijela.

Šefica Uprave bolničkog osoblja klinike Anet Laban takođe naglašava da su izrazito zadovoljni medicinskim osobljem iz Srbije i nekadašnje Jugoslavije.

Izvor: Telegraf.rs/DW

Nema komentara:

Objavi komentar